Monday, October 12, 2009

Tidur lah Hassan

Ha ha ha ... padan muka hang.

Aku dah bagi tau .. sekarang ni Hassan dah tak senang duduk. Anak pak samad dah menang. Dia akan jadi adun. Bila dia dah mula kerja, susah nak 'stop' kan dia. Pengalamannya membohong dah 22 tahun. Duit usah cerita. Berkandang kandang babi pun tak ternilai.

Kalau tak cukup ilmu di dada, jangan laut dalam hendak di duga. Tang tu .. aku salute. Tapi tang rasuah tu aku tak setuju. Tapi politik kita, rasuah kira OK. Cuma jangan di tangkap basah. Tu pasal kalau ada kes, kena tutup. Bukan tutup lobang, tapi tutup untuk ugut. Katanya " Ekau ikut kata ese, kalau tidak ese lotopkan ceghito" ... Mangsa terkedu kedu. "Alamak !"

Bila istihar kemenangan. Mulut dah tak mampu senyum. Tapi nak buat macam mana. DI atas pentas kena berlakun. "Bang senyum bang .. jangan malu malu. Nanti orang tau". Nak tak nak, kena senyum juga.

Anak Samad senyum sinis. Dia tau sapa kawan, siapa lawan. Sekarang ni nko boleh senyum, tapi esok lusa aku kerja kan kau. Baru kau tau sapa aku. Baru kau tau, orang pendek, akal panjang.

Syok .. memang syok. Panjang lagi ceritanya. Kita tunggu bila tanah menggelonsor, bumi pun merekah. Bila tanah dah bergetar, baru lah namanya "Gempa". BUkan "Gempa Padang" tapi "Gempa Isa".

Sekarang sedang enjoyyyy ..
Jadi, Hassan .. tidur seketika, Gempa belum Tiba.

No comments:

Post a Comment