Saturday, November 7, 2009

Kenapa Kerajaan Kelantan mahukan royalti?K

Kepada si bengap bengap UMNO yang pandai nak kritik pasal Kerajaan Kelatan. Sila baca baik baik. Lepas baca ni jangan jadi bangang lagi.

Royalti minyak adalah perjanjian Kerajaan Pusat kepada Kerajaan negeri yang keluarkan hasil minyak. Kalau sekadar wang ehsan, bermakna Kerajaan pusat tidak berniat untuk bantu kerajaan negeri, tapi cuma orang UMNO di Kelantan. Bila bantuan itu diserahkan orang UMNO kelantan akan agih-agihkan antara mereka. Sejarah penipuan ni pernah berlaku di Terengganu, dimana wang itu digunakan untuk Monsun Cup dan Masjid Kristal. Pembangunan seperti itu, hanya dinikmati oleh pemimpin dan kontraktor@kroni UMNO.

Dan sekarang sekiranya wang ehsan di serahkan kepada Kelantan, realitinya, ia diserahkan kepada golongan UMNO disana. Buktinya, cuba klik tajuk akhbar hari ini, Wang ihsan disalurkan menerusi JPP: Awang Adek 

Jadi diharap, selepas ini tiada lah grombolan UMNO yang bodoh berfikir bahawa Kerajaan Kelantan tak pandai bersyukur lagi kerana menolak wang ehsan. Atau ada otak bangang yang sengal kata "Bagi salah, tak bagi salah."

Sebenarnya penipuan UMNO ini adalah untuk menipu golongan UMNO sendiri. Sedangkan Orang lain memang tak pernah percaya pada UMNO pun. Sebab orang lain lebih bijak dari UMNO.

No comments:

Post a Comment